Skip to main content
Co należy zrobić, kiedy DPF nie chce się wypalić?
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

info@re-part.pl

order@re-part.pl

+ 48 698 657 357

Re-Part sp. z o.o.


📞 Zadzwoń do nas: 698 657 357 i uzyskaj wycenę regeneracji, naprawy lub wymiany turbosprężarki 


05-555 Rembertów, ul. Spokojna 5

21 grudnia 2023

Co należy zrobić, kiedy DPF nie chce się wypalić?

Kiedy filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla nie chce się wypalić, może to prowadzić do szeregu problemów, włączając w to obniżoną wydajność silnika i zwiększone ryzyko drogich napraw. Istnieje kilka kroków, które można podjąć, aby zaradzić tej sytuacji.

1. Diagnostyka problemu

Pierwszym krokiem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu. Może to wymagać użycia urządzenia diagnostycznego OBD-II, które pomoże odczytać kody błędów związane z DPF. Często problemy z regeneracją DPF są wynikiem innych usterek w pojeździe, takich jak niesprawne czujniki, problemy z wtryskiwaczami paliwa czy uszkodzenie turbosprężarki.

2. Sprawdzenie i wymiana czujników

Uszkodzone lub nieprawidłowo działające czujniki mogą uniemożliwić właściwą regenerację DPF. Sprawdź stan czujników ciśnienia i temperatury oraz, jeśli to konieczne, wymień je na nowe.

3. Przeprowadzenie regeneracji siłowej


📞 Zadzwoń do nas: 698 657 357 i uzyskaj wycenę regeneracji, naprawy lub wymiany turbosprężarki 


Jeżeli regeneracja pasywna (w trakcie normalnej jazdy) nie jest możliwa, można przeprowadzić regenerację siłową. Można to zrobić poprzez dłuższą jazdę na wysokich obrotach silnika, np. na autostradzie, lub skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu, który przeprowadzi regenerację za pomocą specjalistycznego sprzętu.

4. Czyszczenie lub wymiana DPF

W niektórych przypadkach DPF może być zbyt mocno zatkanie, aby umożliwić regenerację. W takiej sytuacji filtr może wymagać profesjonalnego czyszczenia lub, w skrajnych przypadkach, wymiany.

Przeczytaj rownież:  Czym jest geometria turbiny i jak działa?

5. Sprawdzenie i naprawa innych elementów układu wydechowego

Nieprawidłowości w układzie wydechowym, takie jak nieszczelności czy uszkodzenia, mogą również przeszkadzać w procesie regeneracji DPF. Upewnij się, że cały układ wydechowy jest w dobrym stanie.

6. Regularne kontrole i serwisowanie

Regularne kontrole i serwisowanie pojazdu pomagają w utrzymaniu DPF w dobrym stanie i mogą zapobiec problemom z regeneracją.

Jeśli masz problemy z turbosprężarką lub filtrem DPF w swoim samochodzie, skontaktuj się z Re-Part, ekspertem w dziedzinie części regenerowanych. W Re-Part znajdziesz nie tylko profesjonalną pomoc w regeneracji turbosprężarek, ale także specjalistyczne usługi czyszczenia i regeneracji filtrów DPF, które przywrócą sprawność i efektywność Twojego pojazdu. Zaufaj doświadczeniu i zaawansowanej technologii, jaką oferuje nasza firma, aby cieszyć się lepszą wydajnością i niezawodnością Twojego auta.

Co zrobić jak DPF nie chce się wypalić? Podsumowanie


📞 Zadzwoń do nas: 698 657 357 i uzyskaj wycenę regeneracji, naprawy lub wymiany turbosprężarki 


Jeśli wypalanie DPF w sposób naturalny nie jest możliwe, ważne jest szybkie zdiagnozowanie i rozwiązanie problemu, aby uniknąć dalszych uszkodzeń i kosztownych napraw. W przypadkach, gdy samodzielne działania nie przynoszą rezultatów, zaleca się skorzystanie z pomocy profesjonalnego serwisu, który dysponuje odpowiednią wiedzą i sprzętem do dokładnego sprawdzenia i naprawy filtrów DPF.

Wszystkie artykuły

    Repart © 2023


    Regeneracja części samochodowych.
    Regeneracja i naprawa

    Szybki kontakt


    Re-Part sp. z o.o.

    ul. Spokojna 5

    05-555 Rembertów

    Poland

    VAT UE PL5252613414