Poradniki – nasze artykuły
Jak naprawić przeładowanie turbiny?
Każdy właściciel samochodu z turbodoładowaniem powinien być świadomy, jak ważne jest utrzymanie prawidłowej pracy turbiny. Przeładowanie turbiny to poważny problem, który wymaga zrozumienia i odpow…
Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny – co warto wiedzieć?
Pierwsze uruchomienie turbosprężarki po jej wymianie to moment, który powinien przebiegać płynnie, lecz czasem napotyka na różne przeszkody. Właściwa procedura instalacji i uruchomienia jest kluczo…
Jak uszczelnić turbinę?
W naszym dzisiejszym artykule skupimy się na kluczowych aspektach procesu uszczelniania turbosprężarki, który jest istotny dla utrzymania optymalnej wydajności i długotrwałej pracy silnika. Uszczel…
Regeneracja nastawnika turbiny – na czym polega?
W naszym dzisiejszym artykule poświęconym regeneracji nastawnika turbiny przybliżymy czytelnikom szczegóły tego procesu, który jest kluczowy dla utrzymania sprawności i wydajności turbodoładowanych…
Jakie są objawy pękniętego korpusu turbiny?
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie motoryzacji, turbodoładowanie stało się niemal standardem w wielu modelach pojazdów, oferując imponujące osiągi przy zachowaniu efektywności paliw…
Jakie są objawy źle ustawionej gruszki turbiny?
Turbo doładowanie stało się kluczowym elementem nowoczesnych silników spalinowych, oferując zwiększoną wydajność i efektywność. Jednakże, precyzyjne ustawienie gruszki turbiny jest kluczowe dla osi…
Gwizdanie turbo – jaki jest dźwięk uszkodzonej turbiny?
Często kierowcy zauważają niepokojące dźwięki dobiegające z ich pojazdów, które mogą wskazywać na objawy uszkodzenia turbosprężarki. Rozróżnienie normalnych odznak pracy turbo od sygnałów ostrzegaw…
Katalizator a DPF – co jest pierwsze? Jaka jest różnica?
W świecie motoryzacji pojęcia katalizatora i filtra cząstek stałych (DPF) często pojawiają się w kontekście redukcji emisji szkodliwych substancji przez pojazdy. Choć oba te elementy mają kluczowe …
Co należy zrobić, kiedy DPF nie chce się wypalić?
Kiedy filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla nie chce się wypalić, może to prowadzić do szeregu problemów, włączając w to obniżoną wydajność silnika i zwiększone ryzyko drogic…
Dlaczego przybywa oleju w silniku diesla w aucie z DPF?
Przybywanie oleju w silniku diesla w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF) jest zjawiskiem, które może wzbudzać zaniepokojenie wśród właścicieli takich aut. Ten problem jest stosunko…